دسته‌بندی نشده

کفش مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بگذارید به یک سوال مهم پاسخ دهیم که، چه کفشی بپوشیم ؟

پوشیدن یک کفش استاندارد به شما کمک می­ کند که در ابتدا احساس راحتی هنگام راه رفتن داشته باشید و جلوگیری کند از صدمات احتمالی به پاهای شما. انتخاب کفش تاثیر مستقیمی نه فقط روی پا بلکه روی سلامتی کل بدن دارد.

حالا که پاسخ خود را دریافت کردید، این پرسش پیش می آید که، یک کفش مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

اول اینکه مطابق با سایز پای شما باشد ، یعنی نه آزاد باشد نه تنگ. در واقع کفش بایستی از بالا مچ پای شما را پوشش دهد و از کف هم پوشش دهی مناسبی داشته باشد.

دوم انعطاف نسبی داشته باشد، که برای فهمیدن این موضوع باید کفش را از دو طرف بگیرید و آن را مقدار کمی بچرخانید که بیشتر جهت کفش های راحتی اینکار انجام مبشود.

سوم این است که کفش را از جایی که انگشتان خم می شوند، خم کنید تا میزان منعطف بودن این قسمت را هم بسنجید. این کار هم معمولا جهت خرید کفش های راحتی انجام می‌شود .

چهارم بررسی کفی کفش که بسیار مهم اینکه کفی باید حالت قوس داشته باشد ، اما اگر کفی آن کفش قوس مناسب را نداشت مشکلی نیست شما میتوانید از کفی مناسب جهت این امر استفاده کنید . این کفی ها را می توانید از فروشگاه های معتبر در سطح شهرتان تهیه کنید . حتما مطمئن شوید که کفی اندازه و مناسب کفش شما باشد چرا که در غیر این صورت باعث فشرده شدن یا سر خوردن پا در کفش می شود.

پنجم این است که کفش باید پهنا و طول مناسبی داشته باشد تا به انگشتان پا فشار نیاورد و یا باعث پیچ خوردن آن نشود.

ششم، پای شما از همان ابتدا باید احساس راحتی کامل داشته باشد و باید هوا در کفش گردش داشته باشد ، که این موضوع در کفش های چرم اصل بخاطر ماهیت طبیعی بودن چرم این امکان را به پا می دهند که تنفس داشته باشند و علاوه بر آن باعث درد و ناراحتی در اعضای بدنتان نشوند.

خاطر نشان میکنیم که تمامی این اصول و بسیاری موارد دیگر که همگی منجر به راحتی شما در استفاده از کفش می‌شود، در کفش های چرم دکاموند رعایت شده است.

و در آخر یک مطلب بسیار مهم زمان خرید کفش است، که چه زمانی کفش بخریم ؟

ما همیشه تاکید داریم که به دلیل ورم پا ناشی از راه رفتن های روزانه ، سعی کنید کفشتان را بعد از ظهر ها خرید کنید و حتما حتما هر دو لنگه را امتحان کنید.

نکات مهم برای خرید انواع مختلف کفش

در هنگام خرید کفش موردنظرتان به نکاتی که در ادامه گفته میشود بسیار دقت کنید تا خرید بسیار خوبی را داشته باشید :

1- کفش های راحتی

این کفش­ها بهترین گزینه برای استفاده روزانه محسوب می­شوند. در هنگام خرید حتما به راحتی این کفش ها دقت کنید و مطمئن شوید که مناسب فرم پای شما باشد. اگر سلیقه شما کفش های بند دار است دقت کنید که حتما برای هربار پوشیدن و در آوردن کفش ، بند های آن را باز کنید چونکه باز نکردن بند باعث می شود فرم کفش تغییر کند و به مرور زمان به خوبی از پا محافظت نکند. اگر به دنبال یک کفش راحت و در عین حال شیک هستید ما به شما مدل پژال از برند دکاموند را پیشنهاد می کنیم.

2- بوت و نیم بوت

که بیشتر در شش ماهه دوم سال استفاده میشود ، باعث میشود که پای شما گرم تر بماند و به واسطه ساقدار بودنش بیشتر از پای شما محافظت میکند اما ممکن است در بعضی موارد به واسطه نوع قالب و مدل برای پای شما کمی گشاد باشند و حمایت کافی از پا را نکند به همین دلیل حتما از کفی قوس­دار و طبی استفاده کنید.

3- کفش رانینگ ( کفش ورزشی )

این کفش ها به نسب بقیه موارد کمی خاص هستند چرا که ممکن است قبل از اینکه ظاهر شان تغییر کند باعث درد شوند چرا که توانایی شان در ذخیره انرژی( یا جذب شوک ) را از دست می دهند. این کفشها را باید نهایتا تا 800 کیلومتر استفاده کرد .

4- صندل

مورد استفاده در فصل گرم تابستان هستند اما برای قدم زدن­های کوتاه مدت مناسبند. توصیه ما این است که از صندل­هایی استفاده کنید که پوشش بیشتری به پا می­دهند و مچ پا را می­پوشانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.